Monday, February 24, 2014

UMNO-BN C***I, TAPI C***I TU JUGALAH YANG DICIUM DIJILAT BILA AIR TAK ADA!!






Sungguh aneh para penyokong dan pengundi DAP di Balakong. Mereka bukan main lagi menghentam UMNO-BN, sehinggakan UMNO-BN nak pacak papan tanda pun tak boleh di kawasan mereka, tapi sekarang, bila air tak ada, dirayu-rayu pula Kerajaan Pusat yang diketuai oleh UMNO. Terus sebut tentang 1Malaysia, terus sebut tentang kebajikan, keprihatinan dan rakyat didahulukan.

Sungguh lawak!!!

Masa tengah kenyang, bukan main lagi lagaknya. Dalam Facebook, kalau tak maki hamun UMNO-BN dan kemudian disusuli pula dengan tulisan-tulisan Cina berbaur bahasa Inggeris tahap longkang konon-kononnya Melayu bongok sangat sampai tak boleh faham apa yang mereka tulis.

Nah, sekarang, pasal apa nak ungkit 1Malaysia?

Bukankah 1Malaysia ditentang? Bukankah Kerajaan Persekutuan yang ditunjangi oleh UMNO dan dibarisi oleh Barisan Nasional merupakan kerajaan yang bodoh, lemah dan bahlol berbanding Pakatan Rakyat?

Balakong adalah kawasan Pakatan Rakyat, di negeri Pakatan Rakyat. Wakil rakyatnya adalah Eddie Ng Tien Chee dari DAP. Kerajaan Negerinya pula adalah campuran PKR-DAP-PAS. Air dan tanah berada di bawah bidang kuasa kerajaan negeri. Kerajaan Pusat tidak boleh sewenang-wenangnya campurtangan dalam urusan air dan tanah di Selangor kerana Perjanjian Malaysia.

Dah hebat sangat DAP, dah kuat sangat Pakatan Rakyat, dah bijak sangat Khalid Ibrahim, kenapa tak desak Khalid Ibrahim yang selesaikan masalah ini? Dari tahun 2010 lagi, telah diberitahu bahawa Selangor akan berhadapan dengan krisis bekalan air sekiranya bekalan air mentah tidak diperolehi segera memandangkan sungai-sungai yang ada di Selangor adalah 'sungai-sungai mati' yang airnya tidak lagi boleh diproses di dalam lingkungan kos yang boleh ditanggung oleh pengguna, tapi bukankah DAP yang paling kuat menyalak dan melalak sampai buat demonstrasi dengan Balakong sendiri menyediakan cinabeng-cinabeng untuk tujuan berkenaan?

Sekarang, tanggunglah sendiri!

Baru perintah Selangor, Pakatan Rakyat dah kelam-kabut. Bagaimana sekiranya mereka memerintah Malaysia? Barangkali semua orang Islam di Malaysia pakat-pakat kena belajar tayammum 24 jam ler kut sebab paip ada, airnya yilllekkk!!!
theflyingkick